جزییات بسته حمایتی دولت از بازار مسکن تشریح شد

به گزارش تور تایلند ارزان، وزیر راه و شهرسازی جزییات بسته حمایتی دولت از بازار مسکن را تشریح کرد. محمد اسلامی پس از اتمام جلسه آنالیز راهکارهای کنترل بازار مسکن گفت: بحث و دغدغه مسکن با رشد حباب گونه ای که این روزها پیدا نموده به دغدغه ملی تبدیل شده از این رو رئیس جمهور برای برطرف این دغدغه کمیته ای را تشکیل داده اند تا اجرای راهکارهای موثر برای بازار مسکن در دستور ستاد مالی قرار بگیرد.

جزییات بسته حمایتی دولت از بازار مسکن تشریح شد

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

وی با بیان اینکه بخشی از افزایش قیمت مسکن به دلیل رشد تقاضای غیرموثر در بازار است، گفت: عده ای برای تبدیل پول به سرمایه، ورود تهاجمی به بازار مسکن انجام دادند و باید محیط دیگری برای این پولها فراهم گردد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم تسهیل سیاست های انبساطی در بخش مسکن گفت: سیاست هایی باید در دستور کار قرار بگیرد تا هرچه سریعتر افراد فاقد مسکن صاحبخانه شوند. در حال حاضر 30 درصد خانوار کشور مستاجر هستند که این عدد در تهران به 43 درصد می رسد.

وی ادامه داد: برای کسانی که حقوق ثابت دریافت می نمایند شرایط مستاجری سخت تر شده و کرونا باعث شد عده ای درآمدهای متصور شده را نداشته باشند. بنابراین با وجود تمام این مسائل امروز درباره نقشه حمایتی دولت از این جمعیت تصمیماتی گرفته شد.

اسلامی با اشاره به تشکیل کمیته فنی متشکل از وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، سازمان برنامه بودجه و وزارت شهرسازی برای کنترل بازار مسکن گفت: تسهیلاتی در نظر گرفته شده تا بتوان از بحران فعلی عبور کرد.

وزیر راه و شهرسازی درباره سیاست های انقباضی بازار مسکن گفت: به دنبال آن هستیم که سختگیری ها در ارائه تراکم برطرف گردد و همچنین شهرداری ها هرچه سریعتر در صدور پروانه ساختمانی عمل نمایند. همچنین اعطای تسهیلات بانکی به سازندگان سریعتر انجام گردد.

اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های ما برای افزایش عرضه این است که از تمام دارندگان پروژه های نیمه تمام مسکونی و مالکان اراضی درخواست نموده ایم وارد پروژه های مسکن ملی شوند تا ساخت و ساز تداوم پیدا کند.

وی با بیان اینکه تامین مسکن دهک های یک و دو را به وسیله سازمان های حمایتی دنبال می کنیم، گفت: دهک های 3 تا 7 به وسیله پروژه مسکن ملی و تسهیلات دولتی می توانند صاحبخانه شوند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: دستگاه های دولتی طبق قانون باید اراضی خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند. همچنین رئیس جمهور به وزارت جهاد کشاورزی تاکید نمود تا اراضی محدوده شهری را برای فراوری مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد. بنابراین با این اقدامات رویش سنگینی در جهت تسهیلات ساخت و ساز صورت گرفته است.

وی از سرانجام ساخت مسکن مهر در آبان ماه اطلاع داد و گفت: تمام واحدهای مسکن مهر به استثنای واحدهایی که دارای مشکل حقوقی هستند تا آبان ماه به مردم تحویل داده می گردد.

اسلامی با بیان اینکه یکی از مهمترین مباحث جلسه امروز بحث کنترل قیمت مصالح و نهاده های ساختمانی بود، گفت: ستاد تنظیم بازار و وزارت صنعت باید نسبت به کنترل قیمت مصالح اقدام نمایند تا با افزایش لجام گسیخته قیمت مصالح روبرو نشویم. عده ای به بهانه افزایش قیمت مصالح، دستمزد و ارز بدون هیچگونه ملاحظه ای قیمت مسکن را افزایش می دهند و موجب برهم زدن آرامش روحی و روانی مردم شده اند. از این رو قرار است این موضوع ساماندهی گردد.

اسلامی ادامه داد: در جلسه امروز بحث فراوانی عرضه زمین، ارائه تسهیلات به سازندگان و تسهیل و تشویق مجوزهای ساخت و ساز مطرح شد.

وی اضافه نمود: یک میلیون و 600 هزار نفر در سامانه مسکن ملی ثبت نام کردند که از این تعداد 800 هزار نفر واجد شرایط بودند که واجدان شرایط تابستان سال جاری به پروژه مسکن ملی وصل خواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از اقدامات جدی ما روانسازی در ارائه تراکم ساخت و ساز است، گفت: سیاست این است که تراکم بالاتری ارائه گردد تا جذابیت سرمایه گذاری در بخش مسکن افزایش یابد.

اسلامی گفت: مجموعه بسته های حمایتی ما امروز تقدیم رئیس جمهور شد و امیدواریم راهکارهای متصور شده در این بسته در بازار جوابگو باشد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1130

به "جزییات بسته حمایتی دولت از بازار مسکن تشریح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات بسته حمایتی دولت از بازار مسکن تشریح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید