خبرنگاران 2 بیمار کرونایی در چهارمحال و بختیاری با روش هموپرفیوژن درمان شدند

به گزارش تور تایلند ارزان، شهرکرد- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: 2 بیمار بدحال کرونایی استان با استفاده از روش پیشرفته هموپرفیوژن به بهبودی نسبی دست یافته و حال عمومی این بیماران رو به بهبودی است.

خبرنگاران 2 بیمار کرونایی در چهارمحال و بختیاری با روش هموپرفیوژن درمان شدند

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

مجید شیرانی روز شنبه در جمع خبرنگاران اضافه نمود: روش هموپرفیوژن به واسطه برخورداری استان از تیم علمی مجرب و با تجربه انجام گرفته و تا به امروز نتیجه بخش بوده است.

هموپرفیوژن با برداشت فاکتورهای التهابی، یکی از روش هایی است که به درمان بیماران مبتلا به کرونا یاری می نماید به این ترتیب که فیلتر هموپرفیوژن به دستگاه دیالیز وصل می گردد و با عبور خون از این فیلتر و برداشت فاکتورهای التهابی در فرایند بهبودی بیماران موثر واقع می گردد.

وی همچنین از انجام روش پلاسما درمانی در بهبود یک بیمار دیگر کرونایی در استان اطلاع داد و گفت: روش پلاسما درمانی از روش های به نسبت قدیمی است که پلاسمای فرد بیمار که نوعی پادتن به شمار می رود، پس از بهبودی آماده و به بدن بیمار دیگر تزریق می گردد.

شیرانی توضیح داد: پلاسما درمانی از روش های درمانی پیشنهادی در کشور و دنیا است و در معدودی از استانهای کشور نیز تا به امروز اجرا شده است و به تازگی بر روی یکی از بیماران کرونایی استان اجرا شده و شرایط فرد بیمار رو به بهبودی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با ابراز رضایت از کنترل شرایط شیوع کرونا در استان اضافه نمود: تعداد بیماران بدحال و بستری شده در مراکز درمانی استان رو به کاهش گذاشته است، اما همچنان به مردم استان توصیه می گردد تا نسبت به خودمراقبتی، رعایت فاصله اجتماعی و خودداری از دورهمی های فامیلی پرهیز نمایند.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا یا کووید 19 به بیشتر کشورهای دنیا سرایت نموده است و سازمان بهداشت دنیای را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1093

به "خبرنگاران 2 بیمار کرونایی در چهارمحال و بختیاری با روش هموپرفیوژن درمان شدند" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران 2 بیمار کرونایی در چهارمحال و بختیاری با روش هموپرفیوژن درمان شدند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 بیمار کرونایی در چهارمحال و بختیاری با روش هموپرفیوژن درمان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید