خبرنگاران 2 پایگاه سیار اطلاع رسانی پیشگیری از کرونا در سبزوار فعال شد

به گزارش تور تایلند ارزان، سبزوار- خبرنگاران- علاوه بر 37 مرکز بهداشتی و درمانی 2 پایگاه سیار اطلاع رسانی با هدف پیشگیری از ابتلا به کرونا در شهرستان سبزوار فعال شده است.

خبرنگاران 2 پایگاه سیار اطلاع رسانی پیشگیری از کرونا در سبزوار فعال شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار روز دوشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: علاوه بر این دو پایگاه سیار در تمامی 37 مرکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت این شهرستان آموزش های پیشگیری از کرونا برای شهروندان در حال برگزاری است.

دکتر علیرضا مسلم افزود: خود مراقبتی و رعایت بهداشت فردی از مهمترین عوامل پیشگیری از شیوع بیماری کروناست که شهروندان باید به این نکات توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: از مجموع 13 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های زیرپوشش این دانشگاه تا به امروز 2 نفر آنها مبتلا به این ویروس شده اند و هیچ بیماری به علت کرونا در این منطقه فوت نکرده است.

وی گفت: هم اینک 31 بیمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی در بیمارستان های زیرپوشش این دانشگاه در شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن بستری هستند.

دکتر مسلم افزود: کمیته بحران این دانشگاه و کارگروه سلامت و امنیت غذایی برای پیشگیری و مهار بیماری کرونا در سبزوار تشکیل شده و حوزه معاونت بهداشتی، رابطان بهداشت و بهورزان این شهرستان نیز در همین ارتباط فعال شده اند.

وی ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی سبزوار بطور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده است.

وی گفت: شهروندان می توانند از طریق شماره تلفن 44011333 سوالات خود را با کارشناسان آموزش دیده ویژه کرونا مطرح کنند.

37 مرکز بهداشتی و درمانی، 194 خانه بهداشت و 6 بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت ساکن شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.

سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

بر اساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد 336 نفر از شهروندان استان خراسان رضوی که مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا بوده اند برای تشخیص دقیق نوع بیماری مورد آزمایش تخصصی قرار گرفته و از این میان 25 نفر بر اساس نتایج آزمایش تخصصی، مبتلا به ویروس کرونا شناخته شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 965

به "خبرنگاران 2 پایگاه سیار اطلاع رسانی پیشگیری از کرونا در سبزوار فعال شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران 2 پایگاه سیار اطلاع رسانی پیشگیری از کرونا در سبزوار فعال شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 پایگاه سیار اطلاع رسانی پیشگیری از کرونا در سبزوار فعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید