دولت فعالان صنایع دستی و فرش دستباف را از پرداخت مالیات معاف کرد

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران: معافیت مالیاتی فعالان صنایع دستی کشور در جلسه صبح امروز دولت برقرار ماند.

دولت فعالان صنایع دستی و فرش دستباف را از پرداخت مالیات معاف کرد

به گزارش وزارت میراث فرهنگی، در جلسه کمیسیون مالی هیئت دولت که صبح امروز دوشنبه 10 شهریور 99 برگزار گردید، معافیت ماده 142 قانون مالیات های مستقیم به قوت خود باقی ماند.

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز اعلام کرد: براساس ماده 142 قانون مالیات های مستقیم، درآمد کارگاه های فرش دستباف و صنایع دستی و شرکت های تعاونی و اتحادیه های فراوریی مربوطه از پرداخت مالیات، معاف هستند.

او افزود: در شهریور سال گذشته پیشنویس لایحه اصلاح معافیت های مالیاتی مستقیم توسط سازمان امور مالیاتی تهیه و به کمیسیون مالی هیئت دولت ارسال شد تا ماده 142 قانون مالیات های مستقیم حذف گردد. به همین منظور برای حذف نشدن آن با نمایندگان مجلس شورای اسلامی رایزنی هایی انجام شد و با وزیر اقتصاد و امور دارایی و معاون اول رئیس جمهوری نیز در این زمینه مکاتبه شد.

مونسان گفت: معاون صنایع دستی در جلسه ای که با معاون حقوقی و معاون مالی وزارت امور اقتصاد و دارایی برگزار گردید، مراتب اعتراض خود را نسبت به حذف ماده 142 اعلام کرد و قرار شد در پیشنویس موردنظر، معافیت ماده 142 به قوت خود باقی بماند و سازمان امور مالیاتی متن پیشنویس لایحه خود را برای اشخاص حقیقی تا سقف 2میلیارد ریال درآمد سالانه اصلاح کند.

او توضیح داد: پس از برگزاری نشست های متعدد کارشناسی و با کوشش های مستمر و پیگیری های جدی معاونت صنایع دستی، صبح امروز در جلسه کمیسیون مالی هیئت دولت مصوب شد تا معافیت ماده 142 قانون مالیات های مستقیم به قوت خود باقی بماند. این موضوع از مطالبات اصلی و دغدغه های جدی ذینفعان حوزه صنایع دستی کشور بود و پرداختن به آن از اولویت های وزارتخانه است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با تصویب این مصوبه، دغدغه کارگاه های فراوریی صنایع دستی برطرف می گردد و با توجه به اینکه در سال جهش فراوری قرار داریم پرداختن به موضوعات صنایع دستی و برطرف مسائل هنرمندان و صنعتگران به ویژه در دوران کرونا جز اولویت های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

منبع: صدای میراث
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1330

به "دولت فعالان صنایع دستی و فرش دستباف را از پرداخت مالیات معاف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت فعالان صنایع دستی و فرش دستباف را از پرداخت مالیات معاف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید