دکل های مخابراتی هلند هدف حمله معترضان اینترنت نسل 5

به گزارش تور تایلند ارزان، معترضان به نسل پنجم اینترنت همراه(G5) به چند دکل مخابراتی در هلند حمله کردند و با آتش زدن یا خراب کردن آن، باعث اختلال عملکرد دکل ها شدند.

دکل های مخابراتی هلند هدف حمله معترضان اینترنت نسل 5

به گزارش روز شنبه روزنامه هلندی تلگراف، چهار مورد از این دست حوادث هفته گذشته در هلند روی داد.

معترضان شعاری در مخالفت با استفاده از نسل پنجم ارتباطات در صحنه محل وقوع آتش سوزی حک کردند.

گروه هایی از فعالان هلندی با استفاده از نسل پنجم اینترنت همراه مخالفند و بیم دارند که امواج رادیویی به سلامت جامعه لطمه زند. برخی نیز نگرانند که این فناوری، حریم خصوصی افراد را نقض کند.

بخش امنیت و ضد تروریسم دولت هلند با صدور بیانیه ای گفت که چند حادثه مشابه از جمله خرابکاری و آتش زدن در اطراف دکل های ارتباطی در هفته گذشته را به ثبت رسانده است.

در این بیانیه آمده است: این وقایع، نگران کننده است و اختلال در عملکرد دکل های ارتباطی می تواند تبعاتی برای شبکه ارتباطات و دردسترس بودن خدمات اضطراری داشته باشد.

در این بیانیه به وقوع حملات و حوادث مشابهی در انگلیس نیز اشاره شده است.

وزرای کابینه انگلیس هفته گذشته فرضیه ارتباط دکل های نسل پنجم اینترنت همراه با شیوع ویروس کرونا را رد کردند و اخبار منتشر شده در این زمینه را کذب محض خواندند.

همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا بسیاری از کارشناسان که پیش تر از منتقدان توسعه و راه اندازی نسل پنجم اینترنت همراه بودند، از نقش این نسل از شبکه در تقویت ویروس کرونا و همه گیری آن در کشورهای مختلف جهان سخن گفتند.

شبکه اینترنتی نسل 5 در 2 سال اخیر به شدت جنجال آفرین و دردسر ساز بوده است، زیرا بسیاری از دانشمندان و منتقدان بر این باورند که توسعه شبکه تاثیرات منفی متعددی بر سلامت انسان، حیوان و محیط زیست ایجاد می کند. آنها بر این باورند که دولت های مختلف در سراسر جهان نیز به علت سودآوری و درآمدزایی بسیار بالایی که توسعه و راه اندازی این نسل از شبکه اینترنت پرسرعت برایشان به ارمغان می آورد، همچنان به همکاری با اپراتورهای مخابراتی و شرکت های تکنولوژی فعال در این حوزه ادامه می دهند.

این در حالی است که بسیاری دیگر از کارشناسان نظر و عقیده این دسته از منتقدان را قبول نداشته و با فرض اینکه فرکانس های شبکه نسل 5 نیز همچون نسل های قبل از آن، تنها فرکانس های رادیویی هستند و وارد بافت های بدن انسان نمی شوند، این تئوری ها را رد می کنند.

نسل پنجم شبکه تلفن همراه، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می شود.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1067

به "دکل های مخابراتی هلند هدف حمله معترضان اینترنت نسل 5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکل های مخابراتی هلند هدف حمله معترضان اینترنت نسل 5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید