دیدار سیاری باوزیر ارشد اندونزی، لزوم همکاری در مبارزه با تروریسم

به گزارش تور تایلند ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در بالی اندونزی با ویرانتو وزیر ارشد هماهنگی امور سیاسی، امنیتی و حقوقی این کشور جنوب شرق آسیا دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار سیاری باوزیر ارشد اندونزی، لزوم همکاری در مبارزه با تروریسم

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

این دیدار در حاشیه سومین گردهمایی تخصصی (سمپوزیوم) امنیت دریایی در بالی اندونزی که با حضور ده ها فرمانده و هیات بلندپایه نیروی دریایی 54 کشور دنیا در حال برگزاری است، انجام شد.

در این دیدار و مذاکره مقام های ارشد وزارت امور سیاسی، امنیتی و حقوقی اندونزی، ویرانتو را همراهی می کردند و در هیات ایران نیز علاوه بر فرمانده نداجا، دریادار دوم حسین خانزادی معاون طرح و برنامه نیروی دریایی، دریادار دوم رضا عباسی فرمانده منطقه دوم دریایی ارتش، سرهنگ دنیاگیر شریعت نماینده ستاد ارتش، ناخدا یکم سیاسی تژاد مشاور امنیتی، ولی الله محمدی نصرآبادی سفیر کشورمان در جاکارتا و شهریار دسین وابسته نظامی ایران در جاکارتا حضور داشتند.

وزیر ارشد هماهنگی امور سیاسی، امنیتی و حقوقی اندونزی در این دیدار ضمن تشکر از مشارکت دریادار سیاری و هیات بلندپایه نیروی دریایی ارتش ایران در نشست امنیت دریایی در بالی، این مشارکت و حضور را با اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد نتایح این گردهمایی تخصصی باعث تامین بیشتر امنیت دریاها گردد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تشکر از اندونزی برای میزبانی این گردهمایی و دعوت از هیات ایرانی، گفت که مشارکت در گردهمایی تخصصی امنیت دریایی برای ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است، چون ایران معتقد است بهره برداری از منابع غنی دریاها تنها در صورتی ممکن است که امنیت دریاها تامین شده باشد.

دریادار سیاری با تاکید بر اینکه امنیت دریاها باید توسط کشورهای مرتبط با همان منطقه که دارای حق مالکیت هستند، تامین گردد، گفت که همکاری بین کشورهای مختلف منطقه امنیت دریاها را تامین می نماید، به همین دلیل همکاری کشورها نه تنها باعث ایجاد امنیت بیشتر دریاها می گردد، بلکه بهره برداری هر چه بیشتر از منابع دریاها توسط کشورهای مختلف را بدنبال خواهد داشت.

وی برای توسعه همکاری نیروی دریایی ایران و اندونزی چند پیشنهاد ارائه کرد که سرفصل آن برگزاری دوره های مشترک برای افسران به ویژه افسران جوان نیروی دریایی دو کشور، همکاری برای مبارزه با تروریسم دریایی و دزدی دریایی، تبادل اطلاعات با نیروی دریایی اندونزی برای مبارزه با تروریسم دریایی و دزدی دریایی و دیدار ناو گروه های دو کشور بود.

ویرانتو وزیر ارشد هماهنگی امور سیاسی، امنیتی و حقوقی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه موافق نقطه نظرات فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، گفت: امنیت دریاها تنها با همکاری کشورهای مرتبط با آن پهنه آبی ممکن است و تامین خواهد شد.

وی بر توسعه و تعمیق روابط بین دو کشور در تمامی زمینه های موجود به ویژه همکاری بین نیروهای دریایی دو کشور تاکید نمود و خطاب به دریادارسیاری، گفت: از نزدیک تحولات ایران را دنبال می کنم و می خواهم به شما پیشرفت کشورتان و موفقیت در تامین رفاه مردم را تبریک بگویم.

این وزیر ارشد اندونزی که نظارت بر وزارت دفاع، پلیس، ارتش و مراکز امنیتی و انتظامی را بر عهده دارد، با استقبال از پیشنهادهای فرمانده نداجا، گفت :مطمئن است اجرایی شدن این پیشنهادها باعث توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور به ویژه مناسبات نیروی دریایی طرفین خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به زندگی با تسامح و تساهل اقوام و نژادهای مختلف با ادیان گوناگون در اندونزی، گفت: رویکرد متفاوت ولی متحد نقطه قوت اندونزی است و مردم این کشور در عین تفاوت با یکدیگر متحد هستند که نقطه اتکا مردم اندونزی محسوب می گردد.

ویرانتو گفت: در اندونزی 5 دین اکثریت وجود دارد و پیروان این 5 دین به رغم تفاوت ها در نهایت با تسامح و تساهل و بردباری در کنار هم زندگی می نمایند که نقطه قوت مردم اندونزی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار از وزیر ارشد هماهنگی امور سیاسی، امنیتی و حقوقی اندونزی دعوت کرد تا به ایران سفر کند و راه های توسعه همکاری بیشتر مورد آنالیز قرار گیرد.

وی همچنین گفت: با اطمینان، امروز تسامح و تساهل و بردباری مردم اندونزی نتیجه سیاست های صحیح و درست بنیانگذاران و مقامات کنونی این کشور جنوب شرق آسیا است.

دریادار سیاری امنیت داخلی کشورها را نتیجه اتخاذ سیاست های دولتمردانی دانست که برای امور داخلی برنامه ریزی می نمایند و گفت که امنیت برون مرزی و بین المللی نیز نتیجه همکاری کشورهای مختلف است و امنیت دریایی هم نتیجه همکاری نیروی دریایی بین کشورها است و خواهان اجرای دیپلماسی دریایی بین دو کشور شد.

وی با اشاره به ظرفیت های دو کشور ایران و اندونزی برای همکاری ها به ویژه بین نیروی دریایی دو کشور، از ویرانتو خواست از توسعه هر چه بیشتر روابط حمایت نمایند.

فرمانده نداجا از این وزیر ارشد اندونزی برای سفر به جمهوری اسلامی ایران و بازدید از دستاوردهای کشورمان در حوزه های مختلف و از فرمانده نیروی دریایی ارتش اندونزی برای سفر به ایران و شرکت در اجلاس آیونز 2018 نیز دعوت کرد.

ولی الله محمدی سفیر ایران در اندونزی نیز در این دیدار با اشاره به روابط سازنده بین دو کشور و تشکیل دولت جدید ایران برای دومین دوره توسط حسن روحانی، خواهان سفر وزیر ارشد هماهنگی امور سیاسی، امنیتی و حقوقی اندونزی به ایران شدند و گفت که در این سفر ابعاد بیشتری از همکاری بین دو کشور می تواند در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران، گفت: ما تجربه زیادی در مبارزه با تروریسم، جرائم فرامرزی، و جرائم تشکیلاتی داریم و تهران آمادگی دارد این تجربیات را با اندونزی به اشتراک بگذارد.

وی گفت که مطمئن است سفر ویرانتو به تهران باعث می گردد این همکاری ها به صورت جدی تر دنبال گردد.

وزیر ارشد هماهنگی امور سیاسی، امنیتی و حقوقی اندونزی نیز ضمن تشکر از دعوت برای سفر به ایران، گفت که کوشش می نماید این سفر انجام گردد.

دریادار سیاری روز چهارشنبه نیز در حاشیه این گردهمایی در بالی اندونزی به طور جداگانه با هیات بلندپایه نیروی دریایی چین و هند از جمله دریاسالار وانگ هی فرمانده ناوگان دریای جنوبی چین دیدار و برای توسعه همکاری ها در زمینه های آموزشی، فنی، عملیاتی و ... گفت وگو کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 385

به "دیدار سیاری باوزیر ارشد اندونزی، لزوم همکاری در مبارزه با تروریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار سیاری باوزیر ارشد اندونزی، لزوم همکاری در مبارزه با تروریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید