رئیس جمهوری پاکستان: از تلاش های صلح در افغانستان حمایت می کنیم

به گزارش تور تایلند ارزان، رئیس جمهوری پاکستان اعلام کرد که کشورش به صورت همه جانبه از تلاش های صلح در افغانستان حمایت کرده و خواهان سرانجام جنگ در این کشور است.

رئیس جمهوری پاکستان: از تلاش های صلح در افغانستان حمایت می کنیم

به نقل از خبرگزاری آناتولی، عارف علوی، رئیس جمهوری پاکستان خاطرنشان کرد که کشورش به صورت همه جانبه از تلاش های صلح در افغانستان حمایت کرده و خواهان خاتمه جنگ در این کشور است.

رئیس جمهور پاکستان روز چهارشنبه در دیدار با عبداالله عبدالله، رئیس شورای عالی صلح ملی افغانستان در اسلام آباد اظهار کرد: دولت پاکستان به صورت همه جانبه از تلاش های صلح در افغانستان حمایت می کند. ما طرفدار خاتمه جنگ و صلح و ثبات در افغانستان هستیم.

وی اضافه کرد: پاکستان از جنگ در افغانستان متضرر است و از صلح نفع می برد. ما خواهان افزایش همکارهای خود با افغانستان در زمینه های آموزش، تحصیلات عالی، فناوری و بهداشت هستیم.

علوی با تاکید بر افزایش میزان تجارت باید میان دو کشور شرح داد: می خواهیم با برقراری صلح در افغانستان، جنوب آسیا به آسیای مرکزی متصل شده و زمینه بازگشت باعزت مهاجران نیز فراهم شود.

رئیس جمهوری پاکستان همچنین اعلام کرد: ما به اراده و تصمیم مردم افغانستان احترام قائل هستیم و برای دولت و مردم این کشور سعادت و خوشبختی آرزو داریم.

عبدالله نیز علوی را در جریان شرایط کنونی کشورش، مذاکرات صلح، چالش ها و فرصت های دست یافتن به صلح و زمینه های همکاری دوجانبه میان دو کشور قرار داده و دست یافتن به صلح را از اولویت های مردم و دولت افغانستان اعلام کرد.

وی تاکید کرد: افغانستان خواهان روابط نیک با تمام همسایه های خود به ویژه پاکستان است. صلح و ثبات در افغانستان زمینه همکاری، توسعه تجارت میان دو کشور و همه منطقه را فراهم می کند. ما برای فائق آمدن بر مسائل و خاتمه جنگ یک فرصت استثنایی و واقعی در اختیار داریم. امیدواریم با پشتیبانی داخلی و حمایت منطقه ای و بین المللی این بار به صلح و ثبات دائمی دست یابیم.

رئیس شورای عالی صلح ملی افغانستان گفت: شاهد علاقمندی برای گشودن فصل جدید در روابط میان کابل و اسلام آباد هستیم.

عبدالله عبدالله امروز در صفحه فیسبوک خود نوشت: در دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان، شاهد علاقمندی برای گشودن فصل جدید در روابط میان دو کشور بودیم.

وی اضافه کرد: در این دیدار عمران خان حمایت همه جانبه کشورش را از فرایند صلح افغانستان خاطرنشان کرد و گفت که از تأمین صلح و ثبات در افغانستان، پاکستان بیشترین نفع را خواهد برد. به گفته وی، تأمین امنیت و برقراری صلح در افغانستان، منافع اقتصادی زیادی برای پاکستان خواهد داشت.

عبدالله گفت: به موضع گیری های نخست وزیر پاکستان و حمایت اسلام آباد از فرایند صلح افغانستان شرح دادیم و در این سفر علاقمندی برای گشودن فصل جدید در روابط میان دو کشور را شاهد بودیم.

از سوی دیگر دفتر نخست وزیری پاکستان طی بیانیه ای خاطرنشان کرد: عمران خان در دیدار با عبدالله عبدالله در اسلام آباد گفته است که از هر گونه توافق افغان ها درباره آینده کشورشان حمایت می کند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1376

به "رئیس جمهوری پاکستان: از تلاش های صلح در افغانستان حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری پاکستان: از تلاش های صلح در افغانستان حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید