صنایع دستی ایران در دنیا پیشرو است، عمان آماده تقویت و تداوم همکاری ها با ایران است

به گزارش تور تایلند ارزان، معاون سازمان صنایع دستی عمان در دیدار با تعدادی از مدیران کل معاونت صنایع دستی کشورمان از صنایع دستی ایران به عنوان صنایع دستی پیشرو در جهان نام برد و خواهان تقویت روابط با ایران در حوزه صنایع دستی شد.

صنایع دستی ایران در دنیا پیشرو است، عمان آماده تقویت و تداوم همکاری ها با ایران است

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، عبدالوهاب بن ناصر المنذری معاون سازمان صنایع دستی عمان امروز دوشنبه 23 اردیبهشت 98، با حضور در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تعدادی از مدیران کل معاونت صنایع دستی دیدار و در مورد راهکارهای تقویت روابط ایران و عمان در حوزه صنایع دستی با آن ها گفت وگو کرد.

او در این دیدار با اشاره به اهمیت صنایع دستی کشورمان گفت: صنایع دستی ایران در دنیا بی نظیر است و بعضی از رشته های صنایع دستی ازجمله فرش دستباف ایران در دنیا از همه جلوتر است.

او با بیان این که صنایع دستی ایران دارای ویژگی های مهمی است اضافه کرد: زیبایی و اصالت صنایع دستی ایران در کنار قدمت تاریخی ویژگی های مهم صنایع دستی ایران هستند که آثار و نتایج مالی خوبی نیز به دنبال دارند.

معاون سازمان صنایع دستی عمان ادامه داد: در سفر به ایران تجربیات جدیدی درباره صنایع دستی این کشور به دست آوردیم و با رشته های مختلف از نزدیک آشنا شدیم و آماده تقویت و تداوم همکاری ها در این خصوص هستیم.

این مقام عمانی ادامه داد: ایران در نمایشگاه های صنایع دستی عمان حضوری پررنگ دارد و غرفه های ایران در این نمایشگاه ها غرفه های برتر هستند و مسئولان عمانی نیز برای بازدید از غرفه های ایرانی تمایل بسیار زیادی دارند.

المنذری اضافه کرد: ایران همیشه چهره روشن و مؤثری در نمایشگاه های صنایع دستی ازجمله نمایشگاه های عمان است ازاین رو تمایل داریم همکاری های جدیدی را با ایران شروع کنیم.

عبدالحسین کفیری مدیرکل دفتر صادرات صنایع دستی نیز در این نشست گفت: از تقویت همکاری های ایران و عمان در حوزه صنایع دستی استقبال می کنیم و خرسندیم که امروز میزبان مدیران عالی سازمان صنایع دستی عمان هستیم.

او اضافه کرد: آماده هرگونه همکاری با عمان برای تقویت روابط در حوزه صنایع دستی هستیم و امیدوارم در حوزه آموزش، برپایی نمایشگاه ها و... بتوانیم با یکدیگر همکاری های خوبی داشته باشیم.

او به نزدیکی فرهنگ ها بین ایران و عمان اشاره نمود و اضافه کرد: این نزدیکی فرهنگی می تواند به تقویت هرچه بهتر روابط بین دو کشور یاری کند.

کفیری اعلام نمود: صنایع دستی ایران قدمتی تاریخی دارد و در دنیا ازنظر زیبایی، کیفیت و تنوع زبانزد است و با توجه به این ظرفیت ها آماده ایم تا با کشور عمان همکاری های خود را ادامه دهیم.

حسین بیدختی مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی نیز در این نشست با اشاره به روابط حسنه ایران و عمان گفت: ایران و عمان همیشه روابط حسنه ای باهم داشته اند و این روابط حسنه می تواند زمینه ساز همکاری های بیشتر بین دو کشور باشد.

او اضافه کرد: تعدادی از هنرمندان صنایع دستی ایرانی تحت نظارت دولت عمان در این کشور در حال فعالیت هستند و آثار بی نظیری را نیز خلق نموده اند.

بیدختی اعلام نمود: با توجه به ظرفیتی که در حوزه آموزش وجود دارد آماده انتقال دانش سنتی به عمان هستیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 377

به "صنایع دستی ایران در دنیا پیشرو است، عمان آماده تقویت و تداوم همکاری ها با ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی ایران در دنیا پیشرو است، عمان آماده تقویت و تداوم همکاری ها با ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید