طرح بانک جهانی در خصوص خرید واکسن کرونا برای کشورهای فقیر

به گزارش تور تایلند ارزان، بانک جهانی سه شنبه خاطرنشان کرد که از هیات مدیره این بانک خواسته است تا 12 میلیارد دلار برای یاری به کشورهای فقیر در زمینه خرید و توزیع واکسن نهایی کووید 19 تصویب کند.

طرح بانک جهانی در خصوص خرید واکسن کرونا برای کشورهای فقیر

از خبرگزاری فرانسه، این بانک در حال حاضر برنامه های واکنش اضطراری را در 111 کشور اجرا نموده و در صورت تصویب اعتبار برای کشورهای با درآمد پایین و متوسط نیز برنامه دارد.

سخنگوی بانک دنیای در این باره گفت: واکسن موثر کووید 19 نویدبخش ترین راه برای تامین ایمنی دنیا است.

وی اضافه نمود: تا زمانی که مردم احساس ننمایند که می توانند با اطمینان زندگی، معاشرت، کار و سفر نمایند، اقتصاد دنیای به طور کامل بهبود نخواهد یافت.

به گفته سخنگوی بانک دنیای، مبلغ درخواستی (در صورت تصویب) طی 12 تا 18 ماه تخصیص می یابد.

علاوه براین اگرچه واکسن کرونا هنوز به صورت تجاری در دسترس نیست اما دیوید مالپاس رییس بانک دنیای به روزنامه فرانسوی لوفیگارو گفت: فرایند توزیع واکسن پیچیده و پیش بینی نیازهای مرتبط با آن مهم است.

مالپاس خاطر نشان کرد: ما می خواهیم فقیرترین کشورها به آن (واکسن کرونا) دسترسی داشته باشند و در این کشورها آسیب پذیرترین افراد و خدمه پزشکی واکسینه شوند.

وی گفت: وام دهنده مستقر در واشنگتن تجربه اجرای برنامه های ایمن سازی مانند برنامه های فلج اطفال، سرخک و همچنین مدیریت بحران هایی مانند شیوع ابولا را دارد.

همزمان با تاثیر بیماری همه گیری کرونا بر اقتصاد دنیای، بانک دنیای رکورد 45 میلیارد دلار پشتیبانی اقتصادی را بین آوریل و ژوئن (اردیبهشت- تیر) به دست آورده است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1370

به "طرح بانک جهانی در خصوص خرید واکسن کرونا برای کشورهای فقیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح بانک جهانی در خصوص خرید واکسن کرونا برای کشورهای فقیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید