طرز تهیه کاسترد ساده خانگی به 2 روش

به گزارش تور تایلند ارزان، کاسترد ساده خانگی، یک نوع دسر خوشمزه است که با پودر کاسترد تهیه می شود. شما به راحتی می توانید این دسر را با کمترین هزینه در منزل خود تهیه کنید. جالب است بدانید که شما می توانید این نوع دسر را بدون پودر کاسترد هم در منزل تهیه کنید، بدون آن که در طعم آن تفاوتی ایجاد شود. در این مطلب قرار است طرز تهیه کاسترد ساده خانگی هم با پودر کاسترد هم بدون پودر کاسترد را به شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه کاسترد ساده خانگی به 2 روش

1) کاسترد ساده خانگی بدون پودر کاسترد

مواد اولیهمقدار
پودر نشاسته2 قاشق غذاخوری
شکر2 قاشق غذاخوری
گلاب2 قاشق غذاخوری
شیر1/5 لیوان
وانیلمقداری اندک
زعفران ساییده شده1 قاشق چای خوری

دستور تهیه

همه مواد را به جز وانیل با هم ترکیب کنید، سپس مواد را روی حرارت گذاشته شده و مدام هم بزنید تا غلیظ شود. بعد از آن وانیل را به مواد خود اضافه کرده و حدود یک دقیقه به هم بزنید و سپس شعله را خاموش کنید. مواد خود را در یک ظرف ریخته و به مدت 2 الی 4 ساعت در یخچال بگذارید تا دسر شما آماده شود.

این نوع دسر یک کاسترد لذیذ، برای افرادی که یا علاقه به پودر کاسترد ندارند و یا هنگام تهیه به این پودر دسترسی ندارند؛ گزینه مناسبی است.

اما رعایت یک سری نکات طعم کاسترد ساده خانگی شما را لذیذ خواهد کرد:

  • برای غلیظ تر شدن کاسترد می توانید مقدار بیشتری پودر نشاسته به مواد خود اضافه کنید.
  • بنا بر سلیقه و ذائقه خود در صورت دلخواه می توانید مقداری شکر به کاسترد خود اضافه کنید.
  • برای تهیه کاسترد قالبی در حین هم زدن مواد، دو قاشق غذاخوری پودر ژلاتین با کمی آب مخلوط شده به مواد خود اضافه کنید.

2) کاسترد ساده خانگی با پودر کاسترد

مواد اولیهمقدار
پودر کاسترد3 قاشق غذاخوری
شیر2 لیوان
شکر2 قاشق غذاخوری
گلاب1 لیوان
وانیلمقداری اندک

طرز تهیه

ابتدا پودر کاسترد را در 1 لیوان شیر مخلوط کنید. از طرفی شکر و باقی شیر را در یک ظرف ریخته تا به جوش بیاید. سپس کاسترد حل شده با شیر را به ترکیب شیر و شکر اضافه کنید و روی حرارت ملایم هم بزنید تا مواد شما کمی غلیظ شود. در پایان هم به مواد خود گلاب و وانیل اضافه کنید و در نهایت مواد خود را در یخچال بگذارید تا خنک شود. سپس نوش جان کنید.

کاسترد ساده خانگی با پودر کاسترد

و اما شما می توانید پودر کاسترد را هم به جای اینکه از بیرون به صورت آماده تهیه کنید، به راحتی در منزل خود درست کنید. در اینجا تمام دستورات لازم برای تهیه پودر کاسترد به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه پودر کاسترد

مواد اولیهمقدار
شکر یا خاک قندنصف پیمانه
نشاسته1/5 پیمانه
زعفران دم کرده دو قاشق غذاخوری

یک استکان آب در قابلمه بریزد و روی حرارت بگذارید، آرام آرام مقداری پودر نشاسته به آن اضافه کنید و به مدت 15 دقیقه تا زمانی که نشاسته به خوبی در آب حل شود، هم بزنید. بعد از آن شکر یا خاک قند و زعفران دم کرده را به قابلمه خود اضافه کنید. حتی می توانید به جای زعفران از رنگ خوراکی برای تهیه پودر کاسترد استفاده کنید. بعد از 2 الی 3 دقیقه که کامل مواد خود را هم زدید، آن را از روی قابلمه برداشته و برای ژل یا دسرهای خود استفاده کنید.

دقت داشته باشید که مایه پودر کاسترد شما باید غلیظ و یکدست باشد.

سخنی با خوانندگان

پیشنهاد ما به شما این است که حتما در مهمانی ها و مجالس خود با توجه به امکانات و موادی که در منزل دارید، دسر تهیه کنید تا بتوانید یک پذیرایی ویژه از مهمانان خود داشته باشید. در این مطالب دو نوع دسر ساده خانگی به شما آموزش داده شد. شما چه دسرهایی می شناسید که به راحتی و سریع می توان در منزل تهیه کرد؟ تجربیات خود را در بخش ارسال پیام مجله انگیزه برای همراهان انگیزه در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1345

به "طرز تهیه کاسترد ساده خانگی به 2 روش" امتیاز دهید

211 کاربر به "طرز تهیه کاسترد ساده خانگی به 2 روش" امتیاز داده اند | 3.9 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کاسترد ساده خانگی به 2 روش"

1 دیدگاه

ثمین 7 خرداد 1400

خوب بود ممنون

پاسخ به ثمین
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید