ظریف: اجازه نمی دهیم آمریکا برای ما تعیین کند چه زمانی و چگونه پاسخ دهیم

به گزارش تور تایلند ارزان، وزیر امور خارجه ایران گفت: ما اجازه نمی دهیم آمریکا برای ما معین کند چه زمانی و چگونه پاسخ دهیم، ما در هیجان این اتفاقات قرار نمی گیریم.

ظریف: اجازه نمی دهیم آمریکا برای ما تعیین کند چه زمانی و چگونه پاسخ دهیم

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، مجمع گفتگوی تهران، بیست و سومین کنفرانس بین المللی خلیج فارس صبح روز سه شنبه در دفتر مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.

بررسی آخرین تحولات منطقه، ارزیابی طرح های همکاری منطقه ای به ویژه طرح صلح هرمز و همچنین بررسی مؤلفه های امنیت منطقه از جمله دستورکار اصلی مجمع گفتگوی تهران بوده است.

یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان و حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان، برخی از سفرای مقیم کشورهای مختلف و شماری از صاحب نظران و کارشناسان منطقه ای در این نشست حضور داشتند.

پس از این نشست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری با خبرنگاران در مورد اینکه با توجه به تصمیم خروج آمریکا از عراق آیا گزینه نظامی ایران برای انتقام وجود دارد، اظهار کرد: آمریکا یک خطایی کرده است در سه بُعد؛ یک اینکه، حاکمیت و تمامیت ارضی عراق و قراردادی را که با عراق داشته است نقض کرده است. دوم اینکه، احساسات مردم منطقه را جریحه دار کرده است. یک کاری هم علیه ایران کرده است که فرمانده ارشد نظامی ما را شهید کرده است، این کار آمریکا بی پاسخ نخواهد بود.

ظریف درباره پاسخ ایران به این اقدام توضیح داد: حتماً آثار این اقدام وحشیانه آمریکا ابعاد مختلفی دارد. خروج آمریکا از منطقه ابتدای کار است. برای آنچه به خاطر حمله به یک فرمانده ما انجام داده و نقض حاکمیت ما را کرده است، پاسخ مناسبی را در زمان و مکان مناسبی که ما تصمیم بگیریم انجام می دهیم. ما اجازه نمی دهیم آمریکا برای ما تعیین کند چه زمانی و چگونه پاسخ دهیم، ما در هیجان این اتفاقات قرار نمی گیریم. اقدام به افزایش تنش در منطقه توسط آمریکا اجرا شده و آنها مسئول این هستند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 866

به "ظریف: اجازه نمی دهیم آمریکا برای ما تعیین کند چه زمانی و چگونه پاسخ دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: اجازه نمی دهیم آمریکا برای ما تعیین کند چه زمانی و چگونه پاسخ دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید