فاکتورهای مهم در چیدمان مبلمان منزل

به گزارش تور تایلند ارزان، انتخاب مبلمان در منازل مختلف بر اساس احتیاجها و سلیقه های متفاوت افراد صورت میگیرد. مبلمان تاثیر بسزایی در زیبایی دکوراسیون داخلی خانه دارد. بنابراین در انتخاب آن باید فاکتورهای مختلف را در نظر گرفت. مهمترین نکته ای که در انتخاب مبلمان باید مورد توجه قرار گیرد در نظر دریافت ابعاد منزل است. مبلمان باید بر اساس احتیاج انتخاب گردد و ظرفیت آن و ابعادش متناسب با تعداد افراد و ابعاد منزل باشد. علاوه بر آن برای تاثیرگذاری مبلمان در دکوراسیون داخلی و ایجاد هارمونی در چیدمان منزل باید نکات زیر را مد نظر داشت:

فاکتورهای مهم در چیدمان مبلمان منزل

معین کاربرد مبلمان

در ابتدا باید به این نکته توجه کنید که فضای مورد نظر برای چه منظوری استفاده میگردد و ظرفیت چند نفر را دارد. اینکه قرار است افراد در رو به روی هم بنشینند یا در کنار هم حائز اهمیت است و نباید از آن غافل شد. در نظر دریافت کاربرد مبلمان در تشخیص نوع و تعداد مبلمان تاثیر بسزایی دارد.

تشخیص نقطه کانونی

نقطه کانونی را شناسایی کنید. نقطه کانونی در فضای اتاق میتواند یک منظره, تلویزیون, شومینه و… باشد. بعد از اینکه نقطه کانونی را معین نمودید مبلمان را با توجه به این نقطه بچینید.

رعایت تعادل و تقارن در چیدمان

رعایت کردن تعادل در چیدمان وسایل منزل نقش مهمی در طراحی داخلی دارد. در بحث چیدمان باید به اندازه و محل قرارگیری مبلمان توجه داشته باشید و تناسب را در چیدمان مبل های کوچک و بزرگ در کنار هم رعایت کنید. در چیدمان اتاق رسمی رعایت تقارن بسیار عالی ست اما در اتاق های غیر رسمی چیدمان غیر متقارن جلوه زیباتری به اتاق میدهد.

انتخاب رنگ مناسب

رنگ مبلمان باید با توجه به ترکیب رنگ دکوراسیون اتاق انتخاب گردد. انتخاب رنگ مناسب علاوه بر ایجاد جلوه ای شیک و جذاب تاثیر مهمی بر روحیه میگذارد. بهتر است از رنگ های شاد و جذاب بهره ببرید تا همیشه فضایی پر انرژی داشته باشید. در صورتی که شخصیت تنوع پذیری دارید میتوانید از مبلمانی بهره ببرید که به راحتی بتوان روکش آن را تعویض کرد و دکوری جدید ایجاد کرد. بهتر است رنگ مبلمان را روشن انتخاب نکنید زیرا خیلی سریع کثیف میگردد.

در نظر دریافت تضاد

یکی از موارد ایجاد تضاد در چیدمان مبلمان ترکیب خطوط صاف و منحنی ست. مثلا اگر مبلمان شما منحنی ست آن را به صورت زاویه دار بپچینید و اگر مبلمان به صورت خطی ست بهتر است آن را دور یک میز گرد چید.

سهولت در استفاده

این نکته را در نظر داشته باشید که چیدمان مبلمان به نحوی باشد که افراد در استفاده از آن راحت باشند. میزهای عسلی باید در جایی قرار داده شوند که در دسترس افراد باشد و بتوانند به راحتی از آن استفاده نمایند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 727

به "فاکتورهای مهم در چیدمان مبلمان منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاکتورهای مهم در چیدمان مبلمان منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید