معاون وزیر خارجه ایتالیا از ایران برای مقابله با تروریست ها در عراق و سوریه درخواست یاری کرد

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفت: معاون وزیر خارجه ایتالیا از ایران خواست که به عنوان یک کشور مهم که در منطقه نقش اساسی در ایجاد صلح دارد، برای مقابله با تروریسم و نجات منطقه از شر تروریست ها در عراق و سوریه یاری کند.

معاون وزیر خارجه ایتالیا از ایران برای مقابله با تروریست ها در عراق و سوریه درخواست یاری کرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرنگاران، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با معاون وزیر خارجه ایتالیا در جمع خبرنگاران و در تشریح جزئیات دیدار خود گفت: در این دیدار معاون وزیر خارجه ایتالیا مسئله هسته ای و مذاکرات 1+5 را مورد ارزیابی قرار داد و برداشت وی از این مذاکرات مثبت بود.

وی ادامه داد: معاون وزیر امور خارجه ایتالیا از ایران می خواست که به عنوان یک کشور مهم که در منطقه نقش اساسی در ایجاد صلح دارد و می تواند نقش مهمی ایفا نماید و برای مقابله با تروریسم و نجات منطقه از شر تروریست ها در کشورهای عراق، سوریه و لبنان که علیه مردم بی دفاع فعالیت می نمایند، یاری کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص اضافه نمود: معاون وزیر خارجه ایتالیا از اینکه ایران نقش مهم و ارزنده ای را در مبارزه با تروریسم ایفا می نماید، تقدیر کرد و تاکید وی بر عزم ایتالیا برای توسعه روابط دو جانبه بود؛ روابط میان ایران و ایتالیا در گذشته به ارزش 7 میلیارد دلار بود اما امروز به حدود یک میلیارد دلار رسیده است بنابر این آنها خواستار این هستند که روابط دو کشور مجددا توسعه یابد و توسعه روابط بین ایران و ایتالیا مورد استقبال ایران هم واقع شده است.

ولایتی درباره تحلیل و ارزیابی خود از نشست وزرای خارجه عضو ائتلاف ضدداعش که به کنفرانس بروکسل مشهور است، گفت: معاون وزیر خارجه ایتالیا معتقد بود که علت شکست کنفرانس ژنو یک و دو این است که کشورهایی که می توانستند در ایجاد صلح و ثبات در سوریه و سرانجام دادن به این تنش و مسائل سوریه موثر باشند، در اجلاس حضور نداشتند که مهمترین آنها ایران بود. بنابراین وی معتقد بود که هر کوششی که صورت می گیرد ایران باید در بین کشورهایی باشد که در مورد ایجاد صلح در سوریه فعالیت می نماید.

وی ادامه داد: من نیز به معاون وزیر خارجه ایتالیا گفتم که ایران از هر کوشش صلح آمیز و عادلانه ای که در سوریه صورت بگیرد، تحت نظارت سازمان ملل متحد مشروط بر آنکه کسانی که اسلحه به دست گرفته اند و علیه حکومت و مردم سوریه می جنگند، خلع سلاح شوند، حمایت می نماید البته بیگانگانی که از کشورهای مختلف به سوریه آمده اند و علیه دولت قانونی در این کشور می جنگند باید اخراج شوند، معاون وزیر خارجه ایتالیا نیز به این موضوع که کشورهای مختلف از جمله ایتالیا نیز بعضی افراد هستند که در داخل سوریه حضور دارند، معترض و واقف بود و بالاخره اگر قرار است مسائل سوریه حل گردد باید میان خود مردم سوریه و به وسیله صلح آمیز حل گردد؛ ما نیز با این امر موافق هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص توضیح داد: ایران از حکومت قانونی سوریه، عراق و لبنان در مقابل مخالفت هایی که با این حکومت ها می گردد، دفاع خواهد نمود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ائتلاف ضدداعش در هدف خود شکست نخورده است، گفت: آنها معتقد هستند که ایران نقش بسیار مهمی را می تواند علیه داعش و گروه های تروریستی داشته باشد لذا از یاری ایران سپاسگذار بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 608

به "معاون وزیر خارجه ایتالیا از ایران برای مقابله با تروریست ها در عراق و سوریه درخواست یاری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر خارجه ایتالیا از ایران برای مقابله با تروریست ها در عراق و سوریه درخواست یاری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید