مقاله: کالری عدس چقدره؟ هر 100 گرم عدس چند کالری دارد؟

به گزارش تور تایلند ارزان، عدس همچنین حاوی مقادیر زیادی مس، منگنز، اسید پانتوتنیک، منیزیم و روی است و اندازه کمتری ویتامین C، ویتامین K، ریبو فلاوین، کلسیم و سلنیوم در خود گنجانده است.

مقاله: کالری عدس چقدره؟ هر 100 گرم عدس چند کالری دارد؟

عدس تقریبا فاقد چربی است و به نام یک ماده غذایی طبیعی و بدون چربی معروفیت پیدا کرده است با این حال بسکمک از آشپزها هنگام پخت عدس اندازهی چربی مانند روغن زیتون به آن اضافه می کنند که ارزش غذایی آن را تغییر می دهد.

با این حال عدس منبع کامل پروتئین نمی باشد و نمی تواند کلیه اسید آمینه های ضروری بدن را تامین کند، بنابراین نمی توان به این ماده غذایی به نام تنها منبع پروتئینی بدن نگاه کرد.

عدس پخته فاقد افزودنی سرشار از مواد معدنی و ویتامین های مختلف است، از جمله:

ارزش غذایی عدس به دلیل استفاده زیاد آن در غذاهای ایرانی بسیار اهمیت دارد. عدس گیاهی مغذی و البته سرسخت می باشد که معمولا در زمین های نسبتا فقیر کشت می شود. به زمین هایی که امکان کشت محصولات دیگر مناسب نیستند، زمین فقیر گفته می شود.ارتفاع این گیاه حدود 40 سانتی متر است و از آن برای تهیه غذاهایی مانند عدسی، عدس پلو، آش عباسعلی و بسیاری دیگر استفاده می شود. عدس ها در چند رنگ متفاوت مانند نارنجی، قهوه ای و سبز رشد می کند. از آنجا که عدس را به شکل پخته شده مصرف می کنند. عدس در اندازه و رنگ های مختلفی در بازار موجود است، احتمالا تا کنون عدس های سبز رنگ یا قهوه ای را در قفسه های مواد غذایی دیده اید، اما انواع دیگری از عدس از جمله عدس قرمز، نارنجی، زرد و سیاه نیز وجود دارد. عدس ها به دلیل عمر طولانی، ارزش غذایی بالا، طعم و عطر مطلوب، کاربرد زیادی در آشپزی دارند و از آن ها برای تهیه سالاد، سوپ، عدسی و بسیاری دیگری از غذا ها استفاده می گردد. عدس مقدار زیادی فیبر و کربوهیدرات دارد و میزان چربی آن پایین است و به دلیل شاخص گلسیمی (سرعت تبدیل کربوهیدرات به قند در بدن) پایینی که دارد برای رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت مناسب است. ما در این مطلب به آنالیز کالری عدس و ارزش غذایی آن در شکل های مختلف می پردازیم.

منبع مقاله: کالری عدس چقدره؟ هر 100 گرم عدس چند کالری دارد؟

انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2048

به "مقاله: کالری عدس چقدره؟ هر 100 گرم عدس چند کالری دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: کالری عدس چقدره؟ هر 100 گرم عدس چند کالری دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید