مک کانل: با مقامات دولت آمریکا پیرامون تهاجم ترکیه گفتگو می کنم

به گزارش تور تایلند ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سناتور میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا روز دوشنبه با ابراز نگرانی عمیق نسبت به واکنش دولت آمریکا به تهاجم نظامی ترکیه به خاک سوریه بیان نمود که هفته جاری با مقامات دولت دونالد ترامپ و سایر سناتورهای این کشور دیدار و پیرامون عملیات نظامی ترکیه با آنها مصاحبه خواهد کرد.

مک کانل: با مقامات دولت آمریکا پیرامون تهاجم ترکیه گفتگو می کنم

سناتور مک کانل در بیانیه ای ضمن اشاره به گروه تروریستی داعش گفت: به حال خود رها کردن نبرد [با داعش] در زمان کنونی و خارج کردن نیروهای نظامی آمریکا از خاک سوریه باردیگر همان شرایطی را بوجود می آورد که ما برای نابودسازی آن به سختی تلاش کردیم و این امر باعث تجدید حیات داعش می شود.

در ادامه بیانیه سناتور مک کانل آمده است: این خروج [نیروها] یک خلاء قدرت گسترده در سوریه ایجاد می کند که روسیه و ایران از آن بهره می برند و این پیامدی فاجعه بار برای منافع استراتژیک ایالات متحده است.

لازم به ذکر است که ارتش ترکیه از چهارشنبه گذشته حملاتی را علیه شمال سوریه آغاز کرده که با واکنش و محکومیت های جهانی روبرو شده است.

در واکنش به حملات ترکیه علیه شمال سوریه، محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران در گفتگو با شبکه تلویزیونی تی آر تی ترکیه، گفت: امنیت از طریق تجاوز به سوریه به دست نمی آید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 630

به "مک کانل: با مقامات دولت آمریکا پیرامون تهاجم ترکیه گفتگو می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک کانل: با مقامات دولت آمریکا پیرامون تهاجم ترکیه گفتگو می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید