نخستین موزه پزشکی سمنان تا انتها امسال به بهره برداری می رسد

به گزارش تور تایلند ارزان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، سعید پرسا روز چهارشنبه 26 خردادماه 1400 با اعلام این خبر بیان نمود: عملیات اجرایی بازسازی و بازآفرینی ساختمان سابق درمانگاه تدین با سرعت مطلوبی در حال انجام است و انتظار می رود تا سرانجام سال تکمیل و به عنوان موزه سلامت به بهره برداری کامل برسد و به نخستین موزه پزشکی و درمانی استان سمنان تبدیل شود.

نخستین موزه پزشکی سمنان تا انتها امسال به بهره برداری می رسد

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان اضافه نمود: ساختمان سابق درمانگاه تدین سمنان به عنوان نخستین بیمارستان تاریخ شهر در سال 1315 توسط حاج فضل الله تدین تاجر معروف سمنانی تأسیس شد، مساحت زمین این ساختمان 15 هزار مترمربع و مجموع زیربنای ساختمان اصلی یک هزار و 200 مترمربع است که در کنار آن مرکز بهداشتی، درمانی، پژوهشی و فرهنگی شهرستان سمنان برپاست.

او ادامه داد: این ساختمان دارای 2 ورودی است که ورودی اصلی آن در زاویه شرقی قرار گرفته است و با پنج پله منحنی شکل به محوطه بیمارستان مرتبط می شود و ورودی دیگر در بخش غربی بنا واقع شده است.

پرسا گفت: این بنا دارای تقارن ناقصی در پلان است و یک بخش اصلی به صورت کشیده در وسط وجود دارد و دو بخش مربع شکل در دو طرف به این بخش اصلی الحاق شده است.

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان با اشاره به المان های معماری دوران پهلوی در این بنا گفت: این مجموعه برای بسیاری از شهروندان سمنان خاطره انگیز است و یکی از شاخصه های این بنا سازه چوبی آن است که در نوع خود منحصربه فرد و بزرگ ترین سازه خرپایی چوبی در سمنان محسوب می شود.

منبع: گردشبان
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1841

به "نخستین موزه پزشکی سمنان تا انتها امسال به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین موزه پزشکی سمنان تا انتها امسال به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید