کانادا و مکزیک از طرح ترامپ برایافزایش تعرفه بر وارداتمعاف شدند

به گزارش تور تایلند ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فرمان افزایش تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد به آمریکا را امضا کرد.

کانادا و مکزیک از طرح ترامپ برایافزایش تعرفه بر وارداتمعاف شدند

از سفر با تور ارزان کانادا لذت ببرید.

وی با این حال برغم پافشاری بر وضع تعرفه 25 درصدی بر واردات فولاد و تعرفه 10 درصدی بر واردات آلومینیوم، دو کشور کانادا و مکزیک را از این تعرفه ها معاف ساخت و بدین ترتیب، تا حدودی از تعهد اولیه خود مبنی بر وضع تعرفه بر واردات از تمام کشورها عدول کرد.

جزئیات مربوط به این معافیت طی یک جلسه توجیهی با حضور مقامات دولت آمریکا و پیش از سخنرانی ترامپ- که قرار است ساعت 3:30 دقیقه بعدازظهر به وقت محلی ایراد شود- ارائه شد.

طبق گفته های این مقامات دولت آمریکا، دونالد ترامپ در سخنرانی خود اعلام خواهد نمود که سایر کشورها نیز می توانند خواهان دریافت معافیت شوند؛ هرچند که جزئیات مربوط به زمان اعطای این معافیت بسیار ناچیز است.

ترامپ معافیت از تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم را به کشورهایی اعطاء می نماید که به زعم وی، تجارت منصفانه ای با آمریکا دارند؛ ژستی سیاسی که هدف آن اِعمال فشار بر کانادا و مکزیک برای پیشبرد گفتگوهای جداگانه در خصوص توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) است؛ توافقنامه ای که ظاهراً با بن بست روبرو شده است.

ترامپ همچنین خواهان دریافت امتیاز انحصاری از اتحادیه اروپا شده و با شکایت از رویه ناعادلانه این اتحادیه در قبال خودروهای آمریکایی وارداتی، خودروسازان اروپایی را به افزایش تعرفه بر خودروهای وارداتی از این قاره سبز تهدید نموده است.

شایان ذکر است که تصمیم ترامپ به وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم با خطر اقدامات متقابل کشورهای عضو اتحادیه اروپا و چین همراه است؛ هرچند که میزان فولاد صادر شده از چین به مقصد آمریکا بسیار اندک است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 549

به "کانادا و مکزیک از طرح ترامپ برایافزایش تعرفه بر وارداتمعاف شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا و مکزیک از طرح ترامپ برایافزایش تعرفه بر وارداتمعاف شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید