یورو دیجیتالی در راه است؟

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران : عضو هیات مدیره بانک مرکزی اروپا از آمادگی های اولیه برای راه اندازی یورو دیجیتالی اطلاع داد.

یورو دیجیتالی در راه است؟

به گزارش به نقل از اسپوتنیک، با افزایش روزافزون محبوبیت ارزهای دیجیتالی در بین معامله گران و مردم عادی، بسیاری از بانک های مرکزی به فکر مدیریت اوضاع و عرضه ارزهای دیجیتالی رسمی افتاده اند تا از وقوع نوسانات شدید در بازارهای اقتصادی جلوگیری نمایند.

پس از چندین موضع گیری تند مقامات بانک مرکزی اروپا در مورد ارزهای دیجیتالی فعلی از جمله بیتکوین، حالا یکی از مدیران ارشد این نهاد با حمایت از ایده کلی ارزهای دیجیتالی از برنامه ریزی برای عرضه ارز دیجیتالی یورو خبر داده است.

فابیو پانه تا- عضو هیات مدیره بانک مرکزی اروپا- رونمایی از یورو دیجیتال را به نفع دولت ها و مصرف نمایندگان دانسته و اضافه کرده است این ارز قادر خواهد بود تا بهتر از هر ارز دیجیتالی دیگری از منافع شهروندان محافظت کند.

او با طعنه به بیتکوین گفته است که یورو دیجیتال دارای پشتوانه واقعی خواهد بود و ارزش آن هم تقریبا ثابت باقی می ماند.

این مدیر بانکی ایتالیایی، ورود بانک های مرکزی به عرصه ارزهای دیجیتالی را به منظور مدیریت شرایط و حفاظت از حریم شخصی کاربران ضروری دانست و اضافه کرد: این که سرمایه مردم در اختیار شرکت های خصوصی یا اشخاص دیگر بیافتد یک مساله خطرناک است که ریسک های قابل توجهی را در پی دارد.

برخلاف ارزهای دیجیتالی فعلی که امکان ناشاس باقی ماندن معامله گران را می دهند، یورو دیجیتالی به مقامات امنیتی و بانکی اجازه رصد تراکنش ها را می دهد و به گفته پانه تا، تنها تراکنش هایی که مبلغ آن ها تا 70 یا 100 یورو باشد احتیاج به شناسایی معامله گران را نخواهند داشت. هدف اصلی از شناسایی معامله گران هم مقابله با فعالیت های مجرمانه و پولشویی اسم شده است.

پیش از این پانه تا با انتقاد از مصرف بالای انرژی در دنیا برای استخراج ارزهای دیجیتالی گفته بود که رمزارزها به یک تهدید واقعی برای تحقق اهداف توسعه پایدار تبدیل شده اند.

این اقتصاددان ایتالیایی با بیان اینکه انرژی مصرف شده برای استخراج رمزارزها مقدار قابل توجهی است، اضافه کرد: تمام کوشش اتحادیه اروپا این بوده که فراوری کربن دی اکسید را کاهش دهد اما شاهدیم با وجود همه گیری کرونا، شاهد کاهش چشمگیر فراوری کربن دی اکسید نبوده ایم که یکی از دلایل اصلی آن همین استخراج ارزهای دیجیتالی است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1884

به "یورو دیجیتالی در راه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یورو دیجیتالی در راه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید