یک کارشناس مسائل روسیه: مسکو در موضوع ادلب به دنبال در تنگنا قرار دادن ترکیه نیست

به گزارش تور تایلند ارزان، یک کارشناس مسائل روسیه با اشاره به توافق پوتین و اردوغان روسای جمهور روسیه و ترکیه در ارتباط با ایجاد آتش بس در منطقه ادلب سوریه تاکید نمود: توافق حاصله در این زمینه مقطعی است و نمی توان از آن به عنوان توافقی بلند مدت یاد کرد.

یک کارشناس مسائل روسیه: مسکو در موضوع ادلب به دنبال در تنگنا قرار دادن ترکیه نیست

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

شعیب بهمن در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به نقش روسیه در تحولات سوریه گفت: در حال حاضر روسیه بازیگر مهمی در عرصه تحولات میدانی و سیاسی روسیه است و نقش مهمی در مذاکرات صلح ایفا می نماید.

وی با بیان اینکه نقش روسیه در جریان تحولات سوریه قابل انکار نیست ، ادامه داد: در منطقه ادلب به عنوان کانون درگیری ها در سوریه در چند هفته اخیر شاهد افزایش تنش ها بودیم و روسیه نیز در جریان درگیری ها در این منطقه نقش برجسته ای را ایفا می کرد .

این کارشناس مسائل روسیه ، با اشاره به عملیات های هوایی روسیه در سوریه گفت: اخیرا در یکی از این عملیات ها در ادلب ، تعدادی از نیروهای نظامی ترکیه کشته شدند و این باعث شد که انگشت اتهام ترکیه در خصوص کشته شدن نیروهای نظامی اش به سمت روسیه نشانه گرفته گردد و این موضوع بر روابط ترکیه و روسیه سایه افکند.

بهمن با بیان اینکه در چارچوب همین تحولات در روز پنجشنبه هفته گذشته رئیس جمهور ترکیه برای ملاقات با پوتین به مسکو رفت و در جریان رایزنی های انجام شده، توافق آتش بس در منطقه ادلب به امضاء مقامات دو کشور رسید، توضیح داد: از این توافق نمی توان به عنوان توافقی بلند مدت و جامع یاد کرد، این توافق مرحله ای است برای گذار از شرایط موجود به شرایط جدید.

وی با بیان اینکه در جریان مذاکرات پوتین و اردوغان در مسکو ، روس ها کوشش کردند که با توجه به پیشروی ارتش سوریه در منطقه ادلب این پیشروی ها را تثبیت نمایند، ادامه داد: روس ها همچنین به دنبال مدیریت ترکیه بودند، چرا که ترکیه در حال حاضر در منطقه ادلب در یک بن بست جدی گرفتار شده است.

بهمن به حمایت ترکیه از بعضی از گروه های تروریستی در منطقه ادلب اشاره نمود و اضافه نمود: در بحران ادلب یکی از مسائلی که ترکیه با آن روبرو است این است که اگر قرار باشد گروه های تروریستی از منطقه ادلب خارج شوند به کجا باید منتقل شوند؟ و این چالشی عمده برای دولت ترکیه است. روس ها نیز این مسئله را درک می نمایند و می دانند که ترکیه در گوشه رینگ واقع شده است و نباید بیش از حد به آن فشار آورد.

این کارشناس مسائل روسیه ادامه داد: روس ها می دانند که افزایش فشار به دولت آنکارا ممکن است بر روابط دو جانبه ترکیه و روسیه ضربه وارد کند و از طرف دیگر روسیه نمی خواهد که دولت آنکارا به سمت غرب و آمریکا گرایش پیدا کند ، به همین خاطر کوشش می نماید که فشارها به ترکیه بیش از حد نگردد.

بهمن اضافه نمود : در توافق حاصله بین اردوغان و پوتین یک فضای تنفسی برای دولت ترکیه ایجاد شد و همچنین پیشروی های ارتش سوریه تثبیت شد ولی همانطور که اشاره شد این توافق مقطعی است و هر لحظه امکان شعله ور شدن درگیری ها وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 979

به "یک کارشناس مسائل روسیه: مسکو در موضوع ادلب به دنبال در تنگنا قرار دادن ترکیه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک کارشناس مسائل روسیه: مسکو در موضوع ادلب به دنبال در تنگنا قرار دادن ترکیه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید