3 برنامه ملی برای رسوخ بیوتکنولوژی در صنعت، رونق اقتصاد زیستی

به گزارش تور تایلند ارزان، به گزارش خبرنگاران، زیست فناوری صنعتی (زیست فناوری سفید)، شاخه ای از بیوتکنولوژی است که با استفاده از میکروارگانیسم ها و آنزیم ها طی فرایندهای تخمیری انواع محصولات فراوری می شوند. بهبود خدمات و استخراج کامل تر منابع در حوزه های معدن و نفت از دیگر کارکردهای زیست فناوری صنعتی است.

3 برنامه ملی برای رسوخ بیوتکنولوژی در صنعت، رونق اقتصاد زیستی

محصولاتی مانند پروتئین های خوراکی قارچی و پروتئین هایی که از گاز طبیعی با فرآیندهای زیست فناوری فراوری می شوند در تهیه غذاهای پروتئینی مانند سوسیس و کالباس و.. مورد استفاده قرار می گیرند.

بعلاوه آنزیم های صنعتی و اسیدآمینه ها که برای فرمول بندی خوراک دام و طیور و آبزیان کاربرد دارند برای کشور ما که مورد تهدید خطر خشکسالی است انتخاب مناسبی برای نقش آفرینی بیوتکنولوژی در توسعه پایدار به شمار می رود.

در راستای اهمیت این موارد ستاد توسعه زیست فناوری برنامه های مربوط به بیوتکنولوژی صنعتی را تدوین نموده و درصدد است که به واسطه فراوری این دسته از محصولات به ارزش آفرینی در حوزه بیوتکنولوژی بپردازد. ستاد توسعه زیست فناوری اعلام نموده است که در صورت تامین منابع مورد احتیاج قابلیت افزایش 21.240 میلیارد دلاری عایدی ناخالص ملی را دارد که این اندازه می تواند 41 درصد ارزش افزوده ایجاد کند.

توسعه برنامه های بیوتکنولوژی صنعتی در 3 حوزه

سرفصل های برنامه های پیشنهادی ستاد توسعه زیست فناوری در حوزه بیوتکنولوژی صنعتی به منظور جهش اقتصاد زیستی کشور در 3 زمینه سوخت زیستی، آنزیم و پروتئین خوراکی هستند.

برنامه ملی پیشنهادی در حوزه بیوتکنولوژی صنعتی به منظور جهش مالی زیستی کشور

فراوری سوخت زیستی از سرفصل های زیست فناوری صنعتی

فراوری سوخت زیستی اتانول در برنامه ستاد توسعه زیست فناوری هدف گذاری شده است که تا 10 سال آینده باعث افزایش تاب آوری و ارزش افزوده 21 میلیارد دلاری می گردد. این برنامه شامل ایجاد پایلوت سوخت زیستی بیواتانول و صادرات آن می گردد.

برنامه مربوط به فراوری سوخت زیستی

فراوری آنزیم ها یکی از سرفصل های زیست فناوری صنعتی

در برنامه ستاد توسعه زیست فناوری، فراوری آنزیم های مورد احتیاج در صنایع شوینده و خوراک دام، طیور و آبزیان هدف گذاری شده است که تا 5 سال آینده باعث افزایش تاب آوری و 240 میلیون دلاری ارزش افزوده می گردد. این برنامه شامل فراوری آنزیم های مورد احتیاج صنایع شوینده و فراوری آنزیم ها و اسیدهای آمینه با کاربرد خوراک دام، طیور و آبزیان به وسیله دانش بنیان ها به فراوری خواهند رسید.

برنامه مربوط به فراوری آنزیم

فراوری پروتئین از دیگر سرفصل های توسعه زیست فناوری صنعتی

فراوری پروتئین خوراکی قارچی مایکوپروتئین جایگزین گوشت و فراوری پروتئین از گاز طبیعی و سایر مواد اولیه به عنوان افزودنی به خوراک دام و طیور و آبزیان جایگزین سویا و پودر ماهی از دیگر هدف گذاری های ستاد توسعه زیست فناوری است. قرار است این پروژه تا 5 سال آینده باعث افزایش تاب آوری در این زمینه گردد. این هدف گذاری برای فراوری پروتئین های خوراکی قارچی جایگزین گوشت و پروتئین هایی به عنوان افزودنی در خوراک دام و طیور است.

برنامه مربوط به فراوری پروتئین

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2187

به "3 برنامه ملی برای رسوخ بیوتکنولوژی در صنعت، رونق اقتصاد زیستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 برنامه ملی برای رسوخ بیوتکنولوژی در صنعت، رونق اقتصاد زیستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید