بچه ها را با گفتن حقایق از خطر پاندمی کرونا آگاه کنیم

به گزارش تور تایلند ارزان، ایرنا/عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: آسان نیست که بتوانیم بچه ها را متوجه حاد بودن پاندمی کرونا کنیم اما وقتیکه ترتیب درستی از اطلاعات به آن ها انتقال داده می شود به بهترین نحو یاد می گیرند.

بچه ها را با گفتن حقایق از خطر پاندمی کرونا آگاه کنیم

حمید سوری اپیدمیولوژیست طی یاد داشتی مطرح نمود: زمانی که بچه ها استرس می گیرند، پاسخ های متفاوتی مانند جیغ زدن، پنهان شدن، غمگین شدن و غیره نشان می دهند. برای کمک به آن ها در مقابله با این پاسخ ها، مهم است از احساسات آن ها آگاه باشیم و آن ها را در فعالیت های مختلفی مانند موارد زیر قرار دهیم:

وی طی یادداشتی خواندن کتاب، درگیر کردن باکارهای هنری و مهارتی، کمک کردن به والدین در کارهای روزانه، انجام ورزش یوگا برای تناسب جسمی، تفکر و صحبت های معنوی برای تعادل روحی، دعا کردن، تمرین های آگاهی ذهن، باغبانی کردن برای نزدیکی به طبیعت، جست وجو کردن گزینه های یادگیری آنلاین، معاشرت از طریق تلفن، نوشتن داستان و شعر، انجام بازی های داخل خانه با اعضای خانواده،گوش دادن به داستان های پدربزرگ و مادربزرگ ها.

ما می توانیم از بچه ها به ویژه بچه ها در گروه سنی پایین بخواهیم که حس درونی شان را از طریق کشیدن نقاشی درباره اطلاعاتی که درباره کروناویروس دارند، نوشتن داستان، شعر یا نقاشی بیان نمایند.

مسئولیت معلمان این است که دانش آموزان خود را با حقایق روز آشنا نمایند و به سؤالات آن ها با آرامش و ادب پاسخ دهند. با فراهم آوردن حقایق علمی و اشتراک گذاری اطلاعات درست درباره کووید 19، ترس و اضطراب بچه ها کاهش داده می شود.

برمبنای منابع معتبری همچون یونیسف و سازمان جهانی بهداشت، بچه ها پیش دبستانی باید با برخی از فعالیت ها که موجب درک پروتکل های سلامتی در دوران پاندمی مانند شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از دست دادن، استفاده از دستمال هنگام سرفه کردن و عطسه و غیره می شود، آشنا شوند.

تعطیلی مدارس به معنای خاتمه وظیفه آن ها در دوران پاندمی نیست، در عوض نقش مدارس به عنوان منبع اصلی، انتقال آموزش های حیاتی به دانش آموزان و خانواده هایشان برای کمک به درک پیامدهای نقض قوانینی که توسط دولت و قانون گذاران سلامت تعیین می شود، است.

سرپرستان مدارس، معلم ها و کارکنان پشتیبانی، باید روی تندرستی دانش آموزان تمرکز نمایند و امکان استمرار تحصیل آن ها را از طریق کار کردن آنلاین و گزینه های آموزش از راه دور فراهم سازند. ایجاد کلاس های مجازی، اشتراک گذاری و بهبود آموزش الکترونیک می تواند برای غلبه بر از هم گسستگی آموزش به دانش آموزان کمک کند.

بیشتر والدین راه دیگری جز اعتماد به پزشک ها، پرستارها، و مراکز مراقبت از بچه ها در دوران پاندمی پیدا نمی نمایند. آمادگی والدین برای مقابله با استرس بچه ها، بستگی به اعتبار اطلاعاتی به دست آمده دارد.

در دوران پاندمی، پریشانی که توسط بچه ها در هر گروه سنی احساس می شود، مطمئناً ناشی از تعطیلی مدارس، دوری از دوستان و ورزش است و سطح استرس بچه ها می تواند با مراقبت و علاقه مندی بیشتر، کاهش یابد.

هنگام صحبت با بچه ها، بسیار مهم است که حقایق به آن ها گفته شود تا از دستورالعمل مناسب پیروی نمایند، بجای افزایش ترس آن ها بسیار خوب خواهد بود که فقط بتوانیم آن ها را آرام کنیم.

والدین ضروری است ترس های خود را بدانند و از ایجاد یک سناریوی مشکل ساز برای بچه ها جلوگیری نمایند. برای همین نیاز داریم تا سطح ذهنی که بچه ها ممکن است داشته باشند را بفهمیم:

1. اطلاعات محدود یا نداشتن اطلاعات و حتی داشتن اطلاعات غلط

2. ترس و وحشت درباره پاندمی کنونی

3. از بیان ها و عکس العمل والدین خویش، مضطرب و نگران هستند

توصیه هایی برای والدین جهت مواجهه شدن با خشم بچه هاشان، شامل:

أ. کنترل سطح اضطراب آن ها

ب. در حضور بچه ها از ترسیدن در مورد موضوعاتی که موجب ذهن مشغولی آن ها می شود، اجتناب کنید.

ج. درون گرایی شرایط روحی خود، قبل از روبه رو شدن با بچه ها

د. ترس، خشونت و دلهره خود را کنترل کنید و خود را برای مکالمه ای بر مبنای حقیقت آماده کنید.

ه. تلاش کنید تا بفهمید که بچه ها ما، چه چیزی درباره کروناویروس می دانند؟ و اطلاعات غلط آن ها چیست؟

و. قبل از اینکه پیشنهادی بدهید و یا وارد مباحثه ای بشوید صبورانه گوش فرا دهید.

ز. صحبت درباره دستورالعمل های اصلی پیشگیری

ح. هرگز ذهن بچه ها خود را با دلواپسی های آینده و نگرانی های خود پر نکنید.

ط. به آن ها درباره مفهوم و ضرورت تعطیلی و خود قرنطینگی، توضیح دهید.

ی. به بچه ها خود اطمینان دهید که افرادی نگران به صورت شبانه روزی و دقیق در حال جست وجو و تلاش برای کنترل شرایط هستند.

ک. به آن ها بگویید که ما می توانیم با ایفای نقش خود به صورت عاقلانه مانند حفظ فاصله اجتماعی، حفظ بهداشت روزانه و پاکیزگی، محدودیت در سفرها، داشتن رژیم غذایی متعادل برای پرهیز از مسائل دیگر سلامت و مراقبت از تندرستی جسم و روان خود، از کاهش پاندمی حمایت کنیم.

ل. پرهیز از تماشا کردن یا خواندن اطلاعاتی که موجب استرس و ترسش می شوند.

م. بازی کردن، خواندن کتاب داستان، نقاشی کردن و انجام کارهای روزانه خانگی با یکدیگر

ن. اجبار کردن بچه ها به نشستن و مطالعه کردن واقعاً کار سختی است، اجازه دهید تا کار عملی انجام دهند و بیاموزند.

س. می توانیم به آن ها فرصت پس انداز پول برای خرید اسباب بازی یا ابزار موردعلاقه شان را در آینده بدهیم، به شرط آنکه آنچه ما از ایشان می خواهیم را انجام دهند!

ع. باید تلاش خود را برای سرگرم کردن آن ها کنیم، در این صورت آن ها آرام باقی می مانند و در دوران همه گیری، دچار پریشانی نمی شوند همچنین باید برایشان اطلاعاتی واقعی و مفید فراهم کنیم تا بدون اضطراب و سالم بمانند.

ف. باید برای بچه هامان توضیح دهیم که ویروس کووید ـ 19 بسیار سرکش و مغرور است، ازاین رو تا زمانی که شما به بیرون بروید و او را با خود به خانه نیاورید به خانه شما نخواهد آمد.

منبع: همگردی
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1519

به "بچه ها را با گفتن حقایق از خطر پاندمی کرونا آگاه کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها را با گفتن حقایق از خطر پاندمی کرونا آگاه کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید