خبرنگاران 8 دیتا سنتر استانی برای پشتیبانی از کسب و کارهای دیجیتال راه اندازی می گردد

به گزارش تور تایلند ارزان، تهران- خبرنگاران- دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تجهیز و راه اندازی هشت دیتا سنتر استانی در آینده نزدیک به منظور پشتیبانی از فعالیت های دیجیتال برای کسب و کارهای آنلاین کشور در شرایط شیوع کرونا اطلاع داد.

خبرنگاران 8 دیتا سنتر استانی برای پشتیبانی از کسب و کارهای دیجیتال راه اندازی می گردد

مهدی محمدی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش خبرنگاران اضافه کرد: این کار بر اساس تفاهم نامه ای که به زودی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات منعقد می گردد، با همکاری بخش خصوصی صورت خواهد گرفت و فراخوان آن نیز ارایه خواهد شد.

وی گفت: بعضی از کسب و کارهای آنلاین ایران با شیوع ویروس کرونا در کشور 90 درصد خسارت دیده است و بعضی با رشد هزار برابری در ارایه خدمات روبرو شدند.

وی گفت: با توجه به اینکه کسب و کارهای آنلاین و اقتصاد دیجیتال مبحث جدیدی در جهان و ایران است بنابراین با شیوع کرونا در کشور ما در این حوزه راه چند ساله را یک شبه رفتیم بنابراین در بخش زیرساخت ها با مشکل روبرو شدیم، البته خوشبختانه با همدلی دستگاه ها گام های خوبی هم برداشته شد و در 6 ماه گذشته شاهد ارایه خدمات آنلاین خوبی در حوزه آموزش، پزشکی و سلامت بوده ایم.

محمدی یادآور شد: با شیوع ویروس کرونا در کشور، پویش کرونا پلاس توسط ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی برای حمایت از استارتاپ ها و شرکت های دیجیتالی که می توانستند به دوران قرنطینه یا دوران گذار از کرونا مثل کسب و کارهای حوزه سلامت آنلاین، آموزش آنلاین و کسب و کارهای ارایه خدمات آنلاین یاری نمایند طراحی و اجرا شد که یاری کرد افراد بیشتر خدماتشان را از راه دور دریافت نمایند و لازم نبود خیلی در اجتماع حاضر شوند.

به گفته وی در فراخوان پویش کرونا پلاس 600 شرکت دانش بنیان، حضور یافتند و با ارزیابی اجرا شده حدود 300 شرکت مورد تایید قرار گرفتند که به 180 شرکت تسهیلات 50 تا 150 میلیون تومانی و به 100 شرکت دیگر یاری هایی مثل خدمات تبلیغاتی و زیرساختی ارائه شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1293

به "خبرنگاران 8 دیتا سنتر استانی برای پشتیبانی از کسب و کارهای دیجیتال راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 8 دیتا سنتر استانی برای پشتیبانی از کسب و کارهای دیجیتال راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید