نقش رنگ ها در زیبایی خانه

به گزارش تور تایلند ارزان، استفاده از تنها یک رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی، نمونه ای از طراحی کلاسیک شناخته می گردد. قدیمی ترین نمونه های طراحی این چنین با استفاده از رنگ های سفید و سیاه اجرا شده است. در سال های اخیر این دو رنگ در سبک مینیمالیسم مورد استفاده قرار گرفته است. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که به استفاده از این دو رنگ در طراحی داخلی علاقه دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ سفید برای رنگ آمیزی دیوارها و در کنار آن به کارگیری وسایل سیاه رنگ می باشد. استفاده از فرش و کوسن های سیاه و سفید، تلفیق مناسبی ایجاد می نماید. اگر تمایل دارید از میزان سردی این طراحی بکاهید، می توانید از رنگ های بژ و برنز نیز در کنار آن استفاده نمایید. در طراحی هایی به این شکل، انتخاب های شما تنها به رنگ های سفید و سیاه محدود نمی گردد. در این جا به بیان ایده هایی ناب، در جهت ایجاد سبکی این چنین در خانه می پردازیم.

نقش رنگ ها در زیبایی خانه

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

اهمیت انتخاب رنگ مناسب در طراحی اتاق کار

در طراحی هایی به سبک تک رنگ معمولا از اشکال هندسی و طراحی های جذاب و چشم گیر استفاده می گردد. ترکیب رنگ های سفید، سیاه و خاکستری باعث ایجاد فضای زیبایی می گردد. استفاده از رنگ خاکستری باعث می گردد از سردی فضای اتاق کاسته گردد.

توازن را رعایت کنید

بهتر است استفاده از یک رنگ تیره مانند سیاه یا هر رنگ تیره دیگری در طراحی داخلی را فراموش کنید. این کار نه تنها باعث کوچک نشان دادن اتاق شما می گردد بلکه نوعی هرج و مرج و آشفتگی نیز به همراه دارد. با این حال اگر به انجام این کار علاقه دارید بهتر است برای رنگ آمیزی دیوار از رنگ سفید استفاده نموده و برای تهیه وسایل از رنگ سیاه بهره ببرید. استفاده از کاغذ دیواری های سفید رنگ که در آن از الگوهای سیاه استفاده شده است نیز می تواند پیشنهاد خوبی باشد.

استفاده از الگوها را از قلم نیاندازید

باور غلطی که در بین عموم مردم وجود دارد این است که اگر در طراحی دکوراسیون داخلی از رنگ های روشن استفاده نگردد، فضایی کسل کننده به وجود خواهد آمد. اما به واقع این طور نیست. اگر تصمیم به استفاده از یک رنگ در طراحی اتاق مورد نظر خود را دارید، استفاده از الگوها را از قلم نیاندازید. استفاده از الگوی زبرا، از نمونه الگوهایی است که می توانید مورد استفاده قرار دهید.

از نورپردازی صحیح استفاده نمایید

به یاد داشته باشید که استفاده از یک نورپردازی مناسب مهم ترین اصل در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. بنابراین با توجه به رنگی که از آن در طراحی استفاده می کنید، به فکر اجرای یک نورپردازی مناسب با انواع لوسترها و لامپ ها باشید.

آشپزخانه را دیزاین کنید

استفاده از رنگ های سفید و سیاه برای طراحی آشپزخانه انتخاب مناسبی می باشد. برای این کار می توانید برای کانتر آشپزخانه و کابینت ها از رنگ سفید بهره ببرید. این کار در زمانی که آشپزخانه شما کوچک باشد نتیجه خوبی در پی خواهید داشت. با این حال اگر آشپزخانه بزرگی در اختیار دارید می توانید از رنگ های تیره برای کانتر و کابینت ها نیز استفاده نمایید و در کنار آن از وسایل تزئینی سفید رنگ یا کفپوش سفید استفاده نمایید.

از رنگ مناسب استفاده نمایید

استفاده از این سبک تنها به استفاده از رنگ های سیاه و سفید محدود نمی گردد. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم از رنگ هایی مانند خاکستری، نقره ای و حتی رنگ های پاستیلی روشن نیز استفاده نمایید. برای مثال می توانید از رنگ های خاکستری و نقره ای برای مبلمان استفاده نمایید و در کنار آن از رنگ های سیاه و سفید برای لوازم تزئینی بهره ببرید.

از بافت های مختلف بهره ببرید

شاید انتخاب بعضی رنگ های تیره اثر نامطلوبی در طراحی داخلی بگذارد. برای خنثی کردن این اثر می توانید از بافت های زیبا بهره ببرید. برای انجام این کار تنها ضروری است که از یک فرش مناسب یا کوسن استفاده نمایید.

استفاده از طرح های مناسب را از قلم نیاندازید

استفاده از طرح ها باعث ایجاد کنتراست زیبایی خواهد شد. برای این کار می توانید از طرحی مناسب بر روی دیوار اصلی استفاده نمایید. اما به یاد داشته باشید که این طرح نباید در تمام نقاط خانه مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از طرح مناسب بر روی دیواری که در ابتدای ورود به خانه در معرض دید واقع شده است، می تواند به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته گردد.

ارتفاع اجسام را نادیده نگیرید

اگر در طراحی داخلی تنها به استفاده از دو رنگ بسنده کردید، باید به یاد داشته باشید که از یکنواخت شدن فضا جلوگیری کنید. برای مثال برای این کار می توانید از لوازم تزئینی مختلف بر روی شلف ها استفاده نمایید. اما به یاد داشته باشید که برای این کار از لوازم مختلف با ارتفاع های نابرابر استفاده نمایید. این روش یکی از ساده ترین راهکارها بوده و باعث می گردد فضای اتاق جذاب تر به نظر آید.

فضای اتاق را شخصی سازی کنید

برای انجام این کار می توانید از گیاهان خانگی برای افزودن رنگ به طراحی تک رنگ استفاده نمایید. در حقیقت رنگ سبز گیاهان ترکیب مناسبی با طراحی سیاه و سفید ایجاد می نماید و باعث ایجاد سرزندگی در اتاق می گردد.

نقش پنجره ها را نادیده نگیرید

اگر در کنار طراحی های تک رنگ به دنبال ایجاد فضایی چشم نواز هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده صحیح از پنجره ها در جهت ایجاد روشنایی مناسب می باشد.

از وسایل روشنایی مناسب استفاده نمایید

استفاده از وسایل روشنایی مناسب مانند آباژورها می تواند باعث ایجاد جذابیت در اتاق گردد. برای روشن سازی فضا می توانید از انواع روش ها نورپردازی استفاده نمایید.

رنگ های پاستیلی را در طراحی خود جای دهید

در طراحی دکوراسیون داخلی مفهومی به نام طراحی بهاری وجود دارد. استفاده از این طراحی به این معنا نیست که باید از رنگ های زرد و نارنجی استفاده گردد. استفاده از رنگ های پاستیلی، سبز زیتونی و زرد لیمویی می تواند باعث ایجاد فضایی بسیار زیبا گردد. ترکیب این رنگ ها با رنگ های خاکستری، سیاه و سفید نیز می تواند باعث ایجاد نمای بسیار زیبایی گردد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 777

به "نقش رنگ ها در زیبایی خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش رنگ ها در زیبایی خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید